woensdag, oktober 05, 2005

Openbaar vervoer... weer een les...

Vandaag weer een wijze les geleerd over reizen met het openbaar vervoer (volgens mij begint zich hier een rode draad af te tekenen).

De les van vandaag volgt op het einde, eerst het verhaal lezen. Ik heb tegenwoordig ene QTEK S100 als GSM en dat ding trilt nogal redelijk hard. Ik had deze morgen zoals gewoonlijk mijne telefoon in de binnenzak van mijne jas zitten en de trein zat zoals gewoonlijk weer overvol dus veel manouvreer ruimte was er niet echt. Ik zat rustig mijn Iron Maiden marathon van deze week op mijn ipod af te luisteren tot ik opeens merkte dat de vrouw langs mij mij zat aan te kijken. Ik negeer haar zoals ik meestal mijn medepassagiers negeer op de trein. Merk ik opeens dat een alarm op mijne telefoon al ene tijd geleden afgegaan was en mijne telefoon al de hele tijd tegen die vrouw haren onderrug aan het trillen was opeens begrijpend waarom die mij zat aan te kijken met zo een gezicht van wat gebeurt er hier.

De wijze les van vandaag dus, ga alleen naast knappe vrouwen staan als ge uwe telefoon op trilstand hebt staan in de binnenzak van uwe jas, ge weet nooit.