vrijdag, april 02, 2004

De maskers beginnen te vallen...

Het zouden toch wel eens interessante verkiezingen kunnen worden in Juni. Vandaag wordt bekend dat de mandatarissen van het Vlaams Blok zo goed als onbestaande zijn in het Europese Parlement (allez ze hebben toch 1 vraag gesteld in al die tijd, dat verdient toch een applausje). Dit nieuws is toch wel belangrijk aangezien de volgende verkiezingen daarover gaan.

Nog meer nieuws vandaag over Interbrew, een van de belangrijkste Belgische bedrijven, die op papier naar Luxemburg wil verhuizen. Nu blijkt toch eens dat Jean-Luc Dehaene, de man die problemen pas oplost als ze zich stellen, in het bestuur van Interbrew zit. Ik ben toch eens benieuwd wat voor probleem dat ze willen oplossen, tenzij het is dat ze teveel belastingen in Belgie moeten betalen en ze dus in principe een legale vorm van belasting ontduiking voorbereiden. Ik vond het trouwens een vermakelijke vertoning hoe Yves Leterme als een braaf hondje naar de studio van Terzake gestuurd werd om de keuze van Interbrew te komen verantwoorden omdat de echte baas "niet bereikbaar" was.

Dat is op een week tijd dat de blauw, de sossen, de tsjeven en de bruinhemden op een of ander manier in het nieuws gekomen zijn door op de een of andere manier de belastingbetaler proberen op te lichten. Vroeger hadden we nog kleinere partijen waar je op kon proteststemmen maar die zijn ook al allemaal door de grote partijen besmet, blijft alleen nog Aga... euh Groen! over, maar die heb ik ook nog niet veel zinnigs horen melden tot nu toe.

Ik heb me nog niet geregistreed als kiezer in Nederland en ik denk dat ik dat nog maar effe niet doe... Maar ik blijf het op de voet volgen, hier kan gene soap tegenop...