dinsdag, maart 30, 2004

De vuile ratten...

De regering heeft op de bijzondere ministerraad van Raversijde beslist om de goedkopere elektriciteitsfactuur voor grote bedrijven te compenseren door hogere accijnzen op diesel. Dat heeft minister van Economie Fientje Moerman dinsdag in de Kamer geantwoord op een vraag van Simonne Creyf (CD&V).

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb toch niemand van de regering trots horen vertellen over deze maatregel een paar weken geleden. Naar het schijnt valt deze regel binnen de Kyoto afspraken en ze hebben toch tijd en kans genoeg gekregen om het daarover te hebben, maar ze zullen waarschijnlijk net deze maatregel vergeten zijn te melden. Ik zal er in ieder geval volgende keer wel eens aan denken als ik zo een A plaat zie tanken op mijn kosten.

Tis weer maar eens bewezen, ge kunt die politiekers duidelijk niet vertrouwen. En voor ik de oppositie (democratische en minder democratische) naar de mond praat, neen ik denk niet dat met andere mensen of partijen aan het roer het er beter aan toe zou gaan, want die vertrouw ik al evenmin. We zitten er nu eenmaal mee opgezadeld en ik zie ook niet direct een andere optie. Het zal in Juni weer kiezen worden voor de minst schadelijke optie zeker...

Trouwens nog een vraag die ik me stel, waarom krijgen grote bedrijven een goedkopere electriciteitsfactuur en moeten ze niet evenveel betalen als de bakker op de hoek of ene gewone werkmens ?