woensdag, maart 31, 2004

Rode Duivels

Vandaag speelt de generatie Rode Duivels waar we in 2006 wereldkampioen mee gaan worden voor het eerst eens samen. Ik ben noodgedwongen de match tegen de Duitsers via de ARD aan het volgen wegens geen commerciele Belgische zenders in Nederland (wat meestal wel een voordeel is).


1ste helft
Ik moet zeggen dat het Duitse commentaar me 100% meevalt tot nu toe. De kerel die commentaar geeft is 100% objectief en dat is wel eens goed om te horen als je de chauvinistische Belgische of Hollandse commentators gewend bent. Daarbuiten is die kerel helemaal zot van Vincent Kompany, hij heeft zeker al een keer of 20 gezegd dat hij pas 17 is en al een paar keer laten vallen dat Kompany zijn favoriete speler op het veld is. Ik vermoed zelfs dat hij hem een huwelijksaanzoek zal doen als hij hem na de match tegen het lijf zou lopen.

Tot nu toe vind ik trouwens dat de Belgische ploeg met al zijn "net-geen-pubers-meer" in de ploeg het meer dan redelijk doet tegen de Mannschaft, jammer van dat tegendoelpunt. Voor een ploeg die voor de eerste keer samenspeelt vind ik dat ze het helemaal niet slecht doen tegen een ploeg die ingespeeld is en binnen een paar maanden een Europees kampioenschap moet spelen. Als de Mannschaft niet beter zal spelen tegen Holland deze zomer vrees ik het ergste en ben ik bang dat ik weer een paar dagen alles oranje zal zien...

2de helft
Ik denk dat het weer maar eens onderstreept is met dat 2de achterbakse doelpunt waarom de Duitsers nu niet altijd direct als meest sympthieke mensen in Europa gezien worden. Zelfs de scheidsrechter moest opzij springen om niet mee de goal ingetrapt te worden. Waar is trouwens de regel gebleven dat een scheidsrechter eerst moet fluiten voor de bal gespeeld mag worden en waarom heeft de scheidsrechter niet genoeg ballen om die regel toe te passen? Die Duitse commentator moet trouwens maar snel Nederlands leren en bij de VRT komen werken (dan woont hij ook korter bij Kompany :-). Voor de rest was het jammer dat er toeschouwers,kamera's en tegenstanders waren, anders hadden de Belgen de 2de helft gewoon niet hoeven te spelen want ze hadden duidelijk geen goesting niemeer.

P.S. Ben ik de enige die spontaan in een kramp schiet als Rudi Voller in beeld komt ? Over onsympathieke boeventronies gesproken.