woensdag, januari 14, 2004

VOIP

Vandaag voor de eerste keer met Voice Over IP gespeeld. Ik moet zeggen dat ik erg aangenaam verrast ben door het gemak, flexibiliteit en vooral de kwaliteit.

Van huis uit via mijn wireless setje (802.11b) connectie via mijn routertje over mijn ADSL lijn (secured VPN naar werk) een conference call opgestart met 2 personen (1 vaste lijn en 1 GSM connectie). Tegelijkertijd mijn Outlook open en mijn krant aan het lezen op internet en nog een andere PC die lustig bandbreedte aan het consumeren was op dezelfde ADSL lijn.

Tijdens het hele gesprek van ongeveer 10 minuten is de lijn maar 2 keer voor een paar seconden per keer iets minder geweest (door mijn eigen schuld), voor de rest een perfecte connectie. Dit smaakt naar meer, nu enkel nog proberen een Bluetooth headsetje te versieren en het is helemaal feest.