woensdag, januari 14, 2004

Nationale IQ test 2004 (Nederland)

Ik heb net de Nationale IQ test 2004 gedaan, in Nederland via BNN uitgezonden

Mijn uiteindelijke score was 127 en daar kan ik wel tevreden mee zijn. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de vragen makkelijker vond dan in de Belgische test, waarmee ik uiteraard niks dubbelzinnigs wil zeggen, ik stel enkel een feit vast (voor ik morgen op het werk weer de hele dag gezeik heb of belgenmoppen moet horen).

Uitleg van de scores...
De Nationale IQ Test 2004 meet verschillende onderdelen van intelligentie. Je score is het totaal gemiddelde resultaat over deze deelgebieden:
- verbale intelligentie (woordenschat en verbaal redeneren).
- techniek, visueel (ruimtelijk inzicht en visueel redeneren) en geheugen.
- numerieke intelligentie (cijfermatig inzicht en numeriek redeneren).
Hou in je achterhoofd dat een score van 100 gemiddeld is en dat het gemiddelde IQ van de Nederlandse bevolking tussen de 85 en 115 ligt. Bij deze test kun je minimaal 70 en maximaal 150 scoren.