dinsdag, januari 13, 2004

Witte sokken

Witte sokken mag niet meer op Nederlands ministerie

Witte sokken dragen onder een pak behoort op het Nederlandse ministerie van Financiën voorgoed tot de verleden tijd. Ambtenaren die zich niet aan dit kledingvoorschrift houden, kunnen rekenen op een fikse uitbrander.

Op het Haagse departement gelden geen stringente kledingvoorschriften, maar toch is de combinatie pak en witte sportsok taboe verklaard door een medewerker van het interne bureau Kabinet en Protocol.

In de ministeriële uitgave 'Wij van Financiën' meldt ene meneer Mate van Kabinet en Protocol dat de dracht van sportsokken alle grenzen van fatsoenlijk kleedgedrag overschrijdt. "Als ik het zie, merk ik geheid op luchtige toon iets op zoals: Ik zie dat je op weg bent naar een tennisbaan," zegt Mate dinsdag in De Telegraaf.


Nu kan ik me iets herinneren dat hier in Nederland ze nogal moeite hebben om hun begroting binnen de Europese richtlijnen te houden en heeft Bakellende ons net met een hele hoop nieuwe nutteloze belastingen en besparingen opgescheept. Goed om te zien dat ze op het ministerie van financien hun prioriteiten juist hebben liggen, dat stemt een mens toch gerust.

Als Belg in Nederland is het af en toe toch goed om te zien dat het niet alleen in Belgie de broers Mattel en Spattel (voor vertaling wend u naar het Riemsters dialect) zijn die een land besturen.