vrijdag, maart 19, 2004

jaja tis weer bijna kiezing

Ik die dacht en geleerd heb op school (lang lang geleden toen de dieren nog konden spreken) dat politiek gaat over het besturen van een land, provincie, gemeente en volwassen mensen die bezig zijn met het vertegenwoordigen van de mening van de mensen die voor je gestemd hebben...

Als ik vandaag onder het politieke hoofdstuk van het Belangske kijk of naar het nieuws op TV, zie ik alleen maar kibbelende kinderen (niveau 1e kleuterklas) die alleen maar bezig zijn met andere zwart te maken of breed uit te smeren wat anderen toch maar fout gedaan hebben. Dehaene kleineert een of andere europese commissie, het ego van de VLD kan daar weer niet tegen en gaat terugstampen, de bruine rakkers van het Vlaamsch Blok gooien weer een of andere politieker zijn boekhouding op het net omdat hij (zoals 99.9% van de Belgen) zou frauderen en zo kan ik nog wel efkes doorgaan over die apenkermis...

Als ik moet stemmen wil ik niet horen wat iemand anders fout gedaan heeft, als dat al zo is, laat ze dan een klacht indienen bij het gerecht en pas de scheiding der machten toe en laat het gerecht hun werk doen (ze hebben verdorie zo weinig werk dat ze hun eigen werk moeten creeeren door sleutelkes in zoutpottekes te steken en die daarna zelf weer te zoeken welk potteke dat ook weer was).

Doordat ik in het buitenland woon hoor ik ook wat buitenlanders (oke het zijn wel reserve belgen) zeggen over de Belgische politiek. Beste politieke Ego's, maak u maar geen illusies, de Belgische politiek wordt nog altijd aanzien voor de apenkermis die het ook echt is... Maak u maar geen illusies dat het beter gaat. Deh, dat lucht nu eens op...