zondag, maart 14, 2004

The Scarlet saga...

Zelfs al had ik het gewild, dan had ik dees weekend geen updates kunnen doen. Ik ben namelijk het hele weekend in Belgie geweest en bijna geen internet. Een aantal maanden geleden heb ik bij mijn moeder een Planet Internet ADSL abonnement geinstalleerd, omdat ik in Nederland met Planet vrij goede ervaringen heb vond ik dat wel veilig. Ondertussen is Planet in Belgie door Scarlet opgekocht en ben ik allesbehalve tevreden over de performance van die ADSL lijn. Het gebeurt vaker dat er een hele dag geen verbinding is, een verbinding maken duurt meestal minimaal 30 seconden, regelmatig valt de verbinding weg en het toppunt tot nu toe is dat sinds vrijdagmorgen half negen de download/upload performance (als die er al is) niet meer boven de 5Kb/s komt, ik heb effectief 3 dagen erover gedaan om de laatste zonealarm update te downloaden (~4MB). Normaal is het een kwestie van een paar uur wachten en dan is het terug in order, maar dit keer dus niet, we zijn nu zondagavond en het is nog altijd bagger. Op de PC is niks verandert, virussen zitten er niet op (voor zover Symantec bij de tijd is), Ad-aware vind ook niks, de download limiet is ook niet overschreden want die PC wordt enkel voor email en bankzaken gebruikt. Voor alle zekerheid toch maar eens met 2 andere machines (1 desktop en 1 laptop) geprobeerd en exact dezelfde slechte performance geconstateerd, via dialup zijn ze zelfs sneller!!! Zaterdag de helpdesk aan de lijn gehad en die vriendelijke mens kon alleen maar met mij concluderen dat er een probleem is. Deze week zou iemand contact met ons opnemen om alles een door te meten, ik ben benieuwd. De vorige keer dat ze dat op de helpdesk gezegd hebben waren we 2 weken verder en heb ik het via via laten escaleren binnen Scarlet, en toen is het ook opgelost.

Ik weet dat hier af en toe wat Scarlet of XPI mensen langskomen, als iemand mij kan helpen stuur me dan effe een mailke of laat een commentaar achter, mijn dank is groot. Als dit nog lang duurt ga ik toch eens beginnen rondkijken bij de concurrentie en op tijd dit contract opzeggen.