woensdag, januari 05, 2005

3 minuten geen stilte...

Vandaag was de hele EU 3 minuten stil om de slachtoffers in Azie te herdenken, iedereen behalve ik dan... Waarom ? Omdat ik niet zie hoe ik de pijn en de miserie van die mensen die in Azie achtergebleven zijn kan verlichten door 3 minuten stil te zijn en het niet aan mij is om iemand te herdenken die daar gestorven is want ik ken ze niet en misschien wilde die persoon dat wel niet. Erover nadenken doe ik al sinds ik de eerste beelden op TV gezien heb dus daar had ik die 3 minuten ook niet specifiek voor nodig.

Ik heb die 3 minuten dan maar nuttig gebruikt en heb van die periode gebruik gemaakt om wat geld op Giro 555 te storten en op die manier mijn geweten af te kopen en toch mijn spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat te laten vallen.