maandag, januari 03, 2005

Scarlet horror...

Ik ben al bijna de hele middag bezig om iemand bij Scarlet te pakken te krijgen die mij kan bevestigen wat ik precies nodig heb om meerdere PC's via 1 connectie op internet te krijgen. Op zich is het simpel en moet ik een gewoon routertje hebben en achter het ADSL modem hagen (simple com bonjour zou men denken) alleen gebruikt Scarlet een (in mijn ogen) nogal dodgy dialer en ik dus eerst moet weten of die dialer daar wel mee om kan en daar zoek ik dus iemand voor die dat even kan bevestigen voor ik de nodige euri bovenhaal.

Ik heb ondertussen al een externe partner gesproken die wordt aanbevolen via de scarlet website, die heeft me doorverwezen naar een ander nummer omdat ze mij niet met 100% zekerheid konden antwoorden, dat andere nummer bleek de commerciele dienst van Scarlet te zijn die mij natuurlijk een nieuw ADSL modem probeerde aan te smeren en met bijna zekerheid kon zeggen dat wat ik wou doen niet kon, tot ik wat te technisch werd en ze mij naar een technisch nummer doorverwezen omdat ze zichzelf begonnen tegen te spreken, op dat nummer via een boodschap weer een ander nummer gekregen en daar sta ik nu al bijna 30 minuten in de wacht.

Toch gek hoe ze op die 0800 nummers wel binnen de minuut opnemen, maar als het een gewoon betalend nummer is ge zo meer dan 20 minuten in de wacht moogt gaan staan. Maar het is nu een principekwestie geworden en ik zal vandaag nog mijn antwoord krijgen...