dinsdag, december 14, 2004

Battle for Ozzfest...

Daarstraks strijk geleven met de hilarische nieuwe show op MTV waarbij beginnende bands (type kijk eens hoe vooz ik ben met al mijn tattoos en oorbellen), expeditie Robinson gewijs moeten proberen te overleven door backstage mee te helpen op Ozzfest. De eerste prijs is mogen optreden op Ozzfest. Wat ene fake boel is dat daar, ik kwam gewoon niet meer bij...

Ik heb zelf jarenlang op allerlei optredens en festivals als stagehand backstage gewerkt (met partner in crime Nova) en kan mij dus redelijk inleven in dat wereldje, met als beste herinneringen :

- Zwemdokrock in zijn hoogdagen, met als hoogtepunt van het podium gesjot worden door de tourmanager van Biohazard omdat ik met mijne maat 45 op hunne nieuwe backdrop stond toen we die aan het ophangen waren of Heather Nova vanuit de frontstage zien, damn die korte rokskes ook of G. Love met voetballen zo inmaken dat hij van miserie maar gaat basketten, loser !! en daarna David Dewaele van Soulwax bijna zijn hand breken als hij ene penalty van mij probeert te stoppen (hadden we die 2 many DJ's hype nooit gehad) en als komisch hoogtepunt Keanu Reeves die met zijne rockgroep komt optreden en er op de eerste 3 rijen alleen pubers staan die teddybeerkes gooien en wij driedubbel van het lachen met de mannen van de PA de teddybeerkes hebben lopen verzamelen en de heer Reeves die daar duidelijk niet mee kon lachen en zich te goed voelt om ook maar iets vriendelijks te zeggen (en daarna stoer gaan lopen doen in The Matrix, Loser).
- Op Pukkelpop, hoogtepunt Metallica die effe van Reading komen overvliegen en de halve backstage afsluiten, inclusief onze weg naar de biervoorraad, vuil fuckers of on-stage staan op een van de laatste optredens van The posies naast het lief van de zanger die opeens alle spots op haar krijgt omdat ze jarig is en dus ook eeuwige roem voor mij voor alle mensen die mij opeens zagen staan [GRIJNS] en mee op de tourbus daarna om een pint te drinken met de mannen.
- Stagedoor security doen op het allerallerallerlaatste optreden van Channel Zero in de Velinx en bijna verkracht worden door ene groupie die backstage probeerde te komen en (ahum) daar ook geraakt is toen ik een moment afgeleid werd door... (ach ja onbelangrijk detail)
- Biohazard (alweer maar dit keer andere tourmanager die veeeeel sympathieker was) waar ik on-stage de instrumenten moest bewaken tegen stagedivers en de instructies had gekregen om iedereen die een denkbeeldige lijn passeerde en te kort bij de instrumenten kwam finaal mocht ineen slaan (peace man)
- Osdorp Posse waar hunne "ik gooi alle stagedivers van het podium-man" zijn neus breekt, watje... en wij met 3 man het podium moeten schoonvegen omdat er zoveel stagedivers op staan dat den drummer met drumstel en al bijna vanachter van het podium valt en het podium ineen kan storten.

maar eigenlijk toch vooral herinneren dat het gewoon verdomd hard werken was en proberen hier en daar stukskes van de optredens mee te pikken, dus totaal niet zoals MTV het laat zien (but what's new there right). Dat wou ik eigenlijk gewoon zeggen voor mijn trip into memory lane de overhand kreeg :-).