zaterdag, mei 01, 2004

Live vanop Ruffelknok...

Schema :

Nu nog de rocklegends afterparty met DJ moi (ik dus)... Veel ouwe rock...

22.30 - 23.30 Maroon : Vergeet de vorige orkaan. Maroon kicks some serious hardcore ass. Damn, dit is metalcore zoals het moet zijn. Ze zijn een beetje erg Straight Edge, maar daar drink ik een goei pint op en hoop dat dat ooit bij hun wel over gaat, maar voor de rest super en ook superambiance.

21.15 - 22.00 Destiny : Hard, strak en zoals metalcore moet zijn. Super !!!

20.00 - 20.45 Zaccharia : Ik heb alleen hunne cover van Zombie van the cranberries gehoord, maar die was dan ook goed. De rest van het optreden heb ik buiten gezeten in een conversatie waar ik de details niet van kan onthullen. Voor de rest een bende vreemde figuren die allemaal naar dezelfde foute kapper gaan.

Trouwens SaGodka nog voorbij zien komen zweven tijdens een optreden... Ik kende de vliegende Hollander al, maar nu is er ook een officiele vliegende Italiaan.

19.00 - 19.40 Cranck : Het oude Wolf (daar kende ik die gezichten van). Goeie, straightforward rock en hardcore. Goeie zanger trouwens.

18.00 - 18.40 Westfold : De lokale helden en organisatoren van Ruffelknok. De eerste keer dat ik ze gezien heb sinds ze in de nieuwe bezetting spelen. Ik ben aangenaam verrast, ik zou zeggen, vooral doorgaan.

17.00 - 17.40 Cast-Down : Cast-Down was in hun gewone doen, erg goed dus. Ook nu na de zoveelste keer dat ik ze nu al gezien heb.

16.10 - 16.40 Razor Crusade : Hollandse Emo/hardcore. De eerste nummers klonken vrij goed. De rest heb ik niet gehoord omdat ik iets ben gaan eten, dat moet ook gebeuren zo af en toe en als ge achter de toog staat kan dat nu eenmaal het beste tijdens een optreden.

Line-up change : Razor Cruisade en Cast-Down spelen 1 slot vroeger en Westfold neemt de slot van Cast-Down. Gelukkig dat Thomas daar niet nerveus van wordt... NOT

15.20 - 15.50 Sparkle Of Hope : nie super, nie slecht, gewoon, meer is er eigenlijk niet echt te zeggen.

14.30 - 15.00 Hangin' Out : Waalse punkrock, soms wat rommelig, soms strak en goed met een beetje NOFX erin. Ze hadden Deborah achter de PA uitgejaagd en hunne eigen geluidsman mee, waarschijnlijk daardoor dat ze 3 nummers voor het einde pas een goed geluid hadden.

13.50 - 14.10 Deafening Sky : Net Deafening Sky gehoord. Erg goeie waalse hardcore met een erg goede drummer en een nog beter zanger. Dat belooft voor de rest van de dag.