donderdag, februari 26, 2004

860 km file deze morgen !!!

Door hevige sneeuwval telde Nederland donderdagmorgen omstreeks 08.00 uur 46 files met een totale lengte van 738 (ondertussen al bijgesteld naar 860) kilometer. Dat is het op een na langste totaal. Op 8 februari 1999 stond er 975 kilometer file op de Nederlandse wegen, toen heb ik meer dan 3 uur gereden over de 35km naar mijn werk.

De ANWB heeft een weerwaarschuwing uitgegeven. In het hele land is het door sneeuw en bevriezing plaatselijk glad. Automobilisten moeten rekening houden met slecht zicht, aldus de waarschuwing.

Er schijnt alweer nieuwe sneeuw onderweg te zijn vanuit het westen voor deze namiddag. Ik denk dat ik het rustig nog effe tot een uur of 12 aankijk en dan beslis of ik nog naar kantoor rij of van huis uit blijf VPN'en vandaag en geen risico's neem.