zaterdag, oktober 23, 2004

Bejaardenshoppen...

Net snel (dacht ik toch) heen en weer naar de supermarkt. Tref ik daar toch net zeker weer de Bejaarde from Hell voor me in de rij aan de kassa. Kom ik aanrijden met mijn karreke halfvol allemaal levensnoodzakelijke producten (jaja, ook de pringles met cool curry dip, hoe cool zijn die nieuwe pringles en dips trouwens niet), ziet dat menske opeens aan de kassa, als haar mandje al leeg geladen is en de helft al gescand, dat er in de zak mandarijnen, die ze al de hele winkel door heeft lopen sleuren want die liggen vlak na de ingang, dat er 1tje beschimmeld is en ze dus tegen 0.5 km/u de winkel terug door moet om er een nieuw te halen. Goed tot zover geen probleem, kan gebeuren denk ik dan. Maar na ettelijke minuten wachten en een groeiende rij achter mijne rug en een cassiere die denkt, laat maar wachten, kan ik effe bijkomen, kijk ik opeens 2 kassa's verder en staat dat mens doodleuk achteraan in die rij weer aan te schuiven met in haar hand , juist ja... 1 zakske mandarijnen. Ik dus uit die rij om haar even in te lichten dat ze ook nog andere dingen gekocht heeft en die liggen te wachten op haar, angstvallig mijn plaats in de andere rij in de gaten houdend want ik ga weer niet opnieuw aanschuiven. Bleek dat ze de juiste kassa niet meer terug kon vinden en dan maar weer achteraan was gaan staan.
Om dan toch nog op een positieve noot af te sluiten, het bleek toch nog een "moderne" bejaarde te zijn want de bankkaart werd bovengehaald en na slechts 2 pogingen was de betaling geslaagd. Ik heb het ook al meegemaakt dat dan zo iemand zijn portmonnee leeg schud aan de kassa en dan voorzichtig iedere munt 1 voor 1 gaat bekijken en gemiddeld 5 keer vraagt, is het al genoeg.

Ik weet het ge moogt en ge kunt het die mensen dat niet kwalijk nemen, maar ze hebben hoogstwaarschijnlijk niks te doen de hele week, of moeten toch zeker een uurtje vrij kunnen maken om tijdens de week als het rustiger is te gaan winkelen. Als er ooit ene supermarkt komt die dat probleem kan oplossen (met bv. bejaardenkorting in de week of zo) dan ben ik in ieder geval hun eerste trouwe klant.