zaterdag, augustus 21, 2004

Kijk dan toch gewoon voor u stommerik...

Vandaag worden bij mij voor de deur weer de Nederlandse Nationale kampioenschappen Formula - Future powerboatraces gehouden. Andere jaren was dit een 2-daags evenement met op zaterdag de "lichte" jongens en op zondag F3 powerboatraces. Dit jaar zijn het enkel de lichtere jongens en is het ook maar een dag.

Tot zover de duiding want die bootjes, als ge die 2 keer hun toerke hebt zien maken dan hebt ge het wel gezien, zeker als ge voor de rest niks van die sport kent (als ze nu nog luchtgekoelde boxerkes hadden zou ik van korterbij gaan kijken). Het echte spektakel speelt zich af op de wal, achter de rug van de meeste mensen die staan te kijken. Tussen mijn appartement en de oever/staanplaatsen van het water loopt namelijk een nogal druk fietspad. Ik heb nog nooit zoveel mensen (bijna) zien vallen als vandaag. Ze blijven doorfietsen/brommeren en proberen tegelijkertijd toch iets van de bootraces mee te pikken, voeg daar dan ene flauwe bocht aan toe (met weinig zicht) en ene stoeprand die een beetje uitgesleten is aan toe en ge kunt u al inbeelden hoe dat is. Bij de eerste 2 die tegen de vlakte gingen had ik nog medelijden, maar vanaf dan ben ik er toch smakelijk mee beginnen lachen :-).